REGULAMIN PLATFORMY B2B

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Platformy B2B dostępnej pod domeną: b2b.wialan.com.pl (zwanej dalej: „Platforma B2B”) prowadzonej przez WIALAN LANGER I WIATR SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Tarnowie (dalej: WIALAN).

§1 DEFINICJE

Terminy użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:

Formularz Zamówienia  formularz dostępny w formie elektronicznej na stronie Platformy B2B umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
Login identyfikator Klienta (adres e-mail) nadawany przez Administratora Platformy. Wraz z hasłem umożliwia uprawniony dostęp do Platformy B2B;
Hasło tajny ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta na Platformie B2B. 
Klient lub Usługobiorca osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą na platformie internetowej B2B, która jest bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą i ma charakter wyłącznie zawodowy;
Kodeks Cywilny Ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 z późń. zm.);
Konto Klienta indywidualny dla każdego Klienta panel uruchomiony w ramach Platformy B2B na jego rzecz przez WIALAN, w którym gromadzone są dane Klienta oraz informacje o jego działaniach w ramach Platformy B2B;
Koszyk funkcjonalność Sklepu Internetowego, w której widoczne są wybrane przez Kupującego Produkty, które Kupujący zamierza nabyć;
Produkt dostępna w Platformie internetowej B2B rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;
Regulamin niniejszy regulamin Platformy internetowej B2B;
Platforma B2B prowadzona przez WIALAN platforma umożliwiająca Klientom nabywanie Produktów, dostępna pod adresem internetowym: b2b.wialan.com.pl;
Polityka Prywatności informacje podawane przez WIALAN w przypadku zbierania danych osobowych Klienta dostępne pod adresem b2b.wialan.com.pl/polityka-prywatnosci;
Sprzedawca lub Usługodawca WIALAN LANGER I WIATR SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Tarnowie, ul. Hodowlana 9, 33-100 Tarnów, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa -Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000031056; posiadająca NIP: 8730224609; REGON: 85002309800000, adres poczty elektronicznej: kontakt@wialan.com.pl i numer telefonu: 14 629 30 70 wewn. 1;
Umowa Sprzedaży umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Platformy B2B;
Usługa Elektroniczna usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Platformy B2B;
Zamówienie oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

 

§2 POSTANOWIENIA OGÓLNE


1.    Regulamin określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez WIALAN oraz ogólne zasady sprzedaży Produktów za pośrednictwem Platformy B2B.
2.    Platforma B2B jest dedykowana wyłącznie Klientom. WIALAN nie dopuszcza możliwości dokonywania zakupów Produktów za pośrednictwem Platformy B2B, osobom dokonującym zakupów w innych celach, niż związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą i mających charakter zawodowy tj. konsumentom. Dla transakcji dokonywanych za pośrednictwem Platformy B2B nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. 
3.    WIALAN udostępnia nieodpłatnie Klientowi przed zawarciem Umowy, Regulamin na Platformie B2B, a także - na żądanie Klienta - w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
4.    Wszelkie prawa do Platformy B2B, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, Strony Internetowej PL, Platformy B2B, a także do wzorców, formularzy, logotypów należą do WIALAN, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem. 
5.    Platforma B2B jest udostępniana przez WIALAN za pośrednictwem sieci Internet jako zasób systemu teleinformatycznego oraz informatycznego tworzący sklep internetowy służący do prezentacji Produktów WIALAN oraz zawierania Umów sprzedaży Produktów.
6.    Platforma B2B jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem możliwości czasowych przerw technicznych w funkcjonowaniu Platformy B2B wyznaczanych w miarę potrzeb przez WIALAN.  
7.    WIALAN zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych funkcjonalności Platformy B2B, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu. 
8.    Dla prawidłowego funkcjonowania Platformy B2B potrzebne jest:
     a)    urządzenie z dostępem do Internetu np. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne;
     b)    przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; 
     c)    aktywne konto poczty elektronicznej; 
     d)    włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript;
     e)    telefon komórkowy z aktywną kartą SIM w wybranej sieci komórkowej.
9.      WIALAN zobowiązuje się do świadczenia niewadliwych Usług.
10.    WIALAN jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta Klienta w przypadku:
     a)    działania przez Klienta na szkodę WIALAN lub innych Klientów;
     b)    naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu;
     c)    gdy jest to uzasadnione względami bezpieczeństwa - w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Platformy B2B lub inne działania hakerskie;
     d)    odmowy przez Klienta zaakceptowania jednostronnych zmian w Regulaminie;
     e)    złożenia przez Klienta oświadczenia o rezygnacji z korzystania z Platformy B2B;
     f)    zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej przez Klienta;
     g)    istotnego pogorszenia się zdolności kredytowej lub ryzyka kredytowego Klienta, niewypłacalności Klienta lub zagrożenia niewypłacalnością, podjęcia działań windykacyjnych wobec Klienta.

 

§3 KORZYSTANIE Z PLATFORMY B2B


1.    Korzystanie z Platformy B2B oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi na Platformie B2B lub wykonanie czynności przy wykorzystaniu funkcjonalności Platformy B2B. 
2.    Korzystanie z Platformy B2B może się odbywać wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie.
3.    Korzystanie przez Klienta z Platformy B2B wymaga rejestracji i założenia Konta Klienta (zawarcie Umowy o świadczenie usługi). Rejestracja na Platformie B2B jest nieodpłatna.
4.    WIALAN świadczy na rzecz Klienta Usługę polegającą na zapewnieniu dostępu do Platformy B2B, która oferuje szereg istotnych funkcjonalności, w tym:
     a)    założenie oraz zarządzanie Kontem Klienta;
     b)    prezentacja aktualnego asortymentu WIALAN, w tym opis produktu, specyfikacje, promocje i cenniki, które stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży Produktów;
     c)    otrzymywanie powiadomień od Usługodawcy;
     d)    możliwość wyrażenia lub odwołania zgody w różnych celach, w tym: marketingowych (zarówno tradycyjnych, jak i elektronicznych), komunikacji bezpośredniej, sprawdzenia kontrahenta;
     e)    przegląd dotychczasowych zamówień;
     f)    uzyskiwanie informacji o dostępności Produktów, ich cenach innych szczegółach poprzez składanie zapytań;
     g)    otrzymywanie powiadomień o dostępności Produktów, dla których Klient zgłosił chęć uzyskania takiej informacji;
     h)    składanie Zamówień na Produkty;
     i)    dostęp do dokumentów finansowych związanych z zakupami Klienta;
     j)    dostęp do informacji dotyczących operacji finansowych, takich jak: typ płatności, numer płatności, data, wartość oraz tytuł;
     k)    dostęp do informacji dotyczących salda nośników np. palety;
     l)    tworzenie listy życzeń;
     m)    składanie reklamacji oraz śledzenie ich statusu rozpatrywania;
     n)    dostęp do wysłanych zapytań ofertowych;
     o)    tworzenie zgłoszeń kontaktowych;
     p)    dostęp do utworzonych danych statystycznych;
     q)    tworzenie nowych użytkowników oraz przydzielanie im odpowiednich uprawnień do funkcji Platformy B2B.
5.    Klient korzystając z Platformy B2B nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w treść, strukturę, formę, grafikę lub mechanizm działania Platformy B2B. 
6.    Klient jest zobowiązany do powstrzymywania się od:
     a)    korzystania z Platformy B2B w sposób zakłócający jej funkcjonowanie, w szczególności podejmowania działań, które mogą spowodować przeciążenie systemów WIALAN;
     b)    podejmowania działań mających na celu testowanie możliwości przełamania lub ominięcia zabezpieczeń systemów teleinformatycznych WIALAN, a także jakichkolwiek innych działań, które prowadzą do uzyskania nieuprawnionego dostępu do całości lub części systemów teleinformatycznych WIALAN;
     c)    korzystania z Platformy B2B w sposób uciążliwy dla innych Klientów oraz dla WIALAN, w tym w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami lub uzasadnionymi interesami WIALAN,
     d)    korzystania z treści zamieszczonych na stronach Platformy B2B do użytku własnego.
7.    Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Platformy B2B, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy WIALAN. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Platformy B2B w celu prowadzenia przez Klienta działalności takiej, która naruszałaby interes Sprzedającego. 
8.    WIALAN oświadcza, iż korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zainfekowaniem systemu informatycznego, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, np. systemy antywirusowe, zapory systemowe, które powinny być regularnie aktualizowane.

 

§4 REJESTRACJA KONTA KLIENTA


1.    WIALAN decyduje o zaproszeniu przedsiębiorcy do współpracy przy użyciu Platformy B2B na podstawie przeprowadzonej analizy historii współpracy. W przypadku podjęcia decyzji o zaproszeniu do Platformy B2B, WIALAN przesyła do Klienta wiadomość e-mail zawierającą login oraz link umożliwiający ustawienie hasła. 
2.    Utworzenie hasła jest równoznaczne z zarejestrowaniem Klienta na Platformie B2B. Rejestracja jest do korzystania z Platformy B2B, w szczególności do składania Zamówień.
3.    Podczas pierwszego logowania WIALAN udostępnia Klientowi treść Regulaminu oraz Polityki Prywatności. Klient jest zobowiązany potwierdzić zapoznanie się z tymi dokumentami oraz zaakceptować ich warunki. 
4.    Klient zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań w celu zachowania poufności i nieudostępniania osobom trzecim Hasła. W razie zaistnienia okoliczności wskazujących na podejrzenie, iż Hasło znalazło się w posiadaniu osoby nieuprawnionej, Klient ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie WIALAN.


§5 ZAMÓWIENIA PRODUKTÓW, ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY


1.    Informacje zawarte na Stronie Internetowej Platformy B2B mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania Zamówień.
2.    Klient może składać zamówienia na Platformie B2B przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę za pośrednictwem Platformy B2B.
3.    Ceny na Platformie B2B:
     a)    przedstawione są jako ceny netto (bez podatku VAT) oraz ceny brutto (z podatkiem VAT);
     b)    odnoszą się do 1 jednostki;
     c)    określone są w złotych polskich; 
     d)    nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy, o których Klient będzie poinformowany podczas składania zamówienia.
4.    Klient kompletuje zamówienie, wybierając Towar, którym jest zainteresowany, określając jego ilość przy danym Towarze i przez wybór polecenia „DODAJ DO KOSZYKA”. Po skompletowaniu całości zamówienia i po wyborze polecenia „KOSZYK” istnieje możliwość:
     a)    weryfikacji jego zawartości - poprzez przejście do podglądu za pomocą „ZOBACZ KOSZYK” – a następnie przejście do formularza zamówienia poprzez „PRZEJDŹ DO KASY”;
     b)    bezpośredniego przejścia do formularza zamówienia poprzez wybór przycisku „ZAMAWIAM”.
5.    W formularzu zamówienia Klient wybiera adres Dostawy, metodę wysyłki oraz metodę płatności, a także składa oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Sklepu oraz Polityką Prywatności. 
6.    Klient po wybraniu polecenia „ZŁÓŻ ZAMÓWNIENIE” składa Zamówienie przez wysyłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy. 
7.    Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie przyjęcia zamówienia. W treści wiadomości e-mail Klient otrzyma zindywidualizowany numer zamówienia, którego podanie umożliwia m.in. ustalenie stanu realizacji zamówienia. 
8.    Złożenie Zamówienia stanowi złożenie WIALAN przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Produktów będących przedmiotem Zamówienia. Na podstawie złożonego Zamówienia, Sprzedający dokonuje weryfikacji dostępności Produktów oraz ceny zamówionego przez Klienta Produktu. 
9.    W przypadku braku zamówionego Produktu albo braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn, w tym także, gdy zakup Produktów od dostawców WIALAN lub produkcja nie będzie możliwe w czasie przewidzianym na realizację zamówienia, Sprzedawca poinformuje Klienta drogą elektroniczną lub telefonicznie o powstałych okolicznościach oraz wedle uznania:
     a)    odmówi realizacji Zamówienia w całości lub części;
     b)    zaoferuje Klientowi sprzedaż zamówionego Produktu na innych warunkach (np. w innym terminie) lub innego Produktu o podobnych właściwościach, co stanowi nową ofertę sprzedaży Produktu, a Klientowi w takim wypadku przysługuje prawo anulowania Zamówienia bądź części Zamówienia w ciągu 2 dni roboczych (odrzucenia oferty), po tym czasie oferta zostaje uznana za zaakceptowaną, a Umowa za zawartą. 
10.    Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 (czternaście) dni od jej zawarcia w przypadku, gdy została ona zawarta podczas wadliwego funkcjonowania systemu informatycznego Platformy B2B, w szczególności w przypadku wyświetlania na stronie błędnych cen, lub opisów produktów, z przyczyn niezawinionych przez WIALAN.
11.    Warunki sprzedaży Produktów określone w niniejszym Regulaminie stanowią integralną część Umów sprzedaży zawieranych przez Strony. 
12.    Regulamin w zakresie warunków sprzedaży Produktów będzie wiązać WIALAN i Klienta, o ile Strony odrębnie, wyraźnie nie ustalą, że całość lub określone postanowienia Regulaminu nie mają zastosowania do danego Zamówienia, bądź Umowy.
13.    Cała komunikacja dotycząca Zamówienia powinna być dokonywana przez Klienta za pośrednictwem Platformy B2B.
14.    W przypadku Produktów będących środkami ochrony roślin w rozumieniu ustawy o środkach ochrony roślin z dnia 8 marca 2013 r. (Dz.U. 2013 poz. 455 ze zm.) oraz rozporządzenia nr 1107/2009 (Dz.U. 2011 nr 284 poz. 1673 ze zm.), złożyć Zamówienie oraz być stroną Umowy Sprzedaży mogą jedynie Klienci będący osobami fizycznymi posiadającymi pełną zdolność do czynności prawnych oraz posiadającymi kwalifikacje wymagane od osób nabywających środki ochrony roślin określone w art. 28 ustawy o środkach ochrony roślin z dnia 8 marca 2013 r. (Dz.U. 2013 poz. 455 ze zm.).
15.    Platforma internetowa B2B zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówienia, jeśli Klient posiada nieopłacone faktury.
16.    W przypadku opóźnienia w płatnościach, możliwe jest wstrzymanie realizacji kolejnych zamówień.
17.    Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

§6 SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT


1.    Sprzedawca przewiduje dwa sposoby płatności za zamówione Produkty. W zależności od indywidualnych ustaleń Stron, Klienci dokonują:
     a)    płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
     b)    płatności online - wówczas zapłata następuje za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl poprzez: szybki przelew, po wybraniu przez Klienta banku, z którego ma nastąpić płatność, płatność kartą kredytową, kartą płatniczą, BLIK, PayPo itp.
2.    W przypadku płatności przelewem, Klient dokonuje płatności za zamówione Produkty po otrzymaniu faktury VAT w terminie wskazanym na fakturze, na rachunek bankowy Sprzedawcy.
3.    Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.    Faktura VAT jest udostępniana w zakładce "Lista faktur" na Platformie B2B.
5.    W przypadku przyznania Klientowi przez Sprzedawcę kredytu kupieckiego (sprzedaż z odroczonym terminem płatności) Klient zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Sprzedawcy o zaistnieniu okoliczności, które mogą uniemożliwić, utrudnić lub opóźnić spełnienie przez Klienta zobowiązań względem Sprzedawcy. Za okoliczności o których mowa w zdaniu poprzednim należy uznać w szczególności:
     a)    wszczęcie postępowania restrukturyzacyjnego, upadłościowego
     b)    wypowiedzenie przez instytucje finansowe umów kredytów bankowych i pożyczek
     c)    znaczne (powyżej 60 dni) opóźnienie w płatności danin publicznoprawnych
     d)    wszczęcie postępowania egzekucyjnego

§7 KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU


1.    Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2.    Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronie Platformy B2B w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3.    Sprzedawca udostępnia Klientowi dostawę zamówienia wykorzystując transport własny (WIALAN). 
4.    Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 7 Dni Roboczych. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatnościami elektronicznymi - termin dostawy liczy się od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.


§8 PROCEDURA REKLAMACYJNA


1.    Produkty mogą posiadać gwarancje udzielane przez producentów Produktów. Wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktów. WIALAN nie odpowiada za realizację uprawnień gwarancyjnych w przypadku gwarancji udzielonej przez producenta Produktu.
2.    Reklamacja może zostać złożona:
     a)    pisemnie na adres: ul. Hodowlana 9, 33-100 Tarnów;
     b)    w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@wialan.com.pl.
     c)    Korzystając z formularza reklamacyjnego, dostępnego po zalogowaniu w zakładce - reklamacje.
3.    Przesłanie lub zwrot Produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: ul. Hodowlana 9, 33 -100 Tarnów.
4.    Podczas złożenia reklamacji w formie określonej w ust.2 pkt a) lub b) zaleca się, aby Klient podał w zgłoszeniu reklamacyjnym następujące informacje:
     a)    informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; 
     b)    żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; 
     c)    dane kontaktowe składającego reklamację. 
5.    Wymogi podane w pkt. 4 lit. b) mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.     W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy. 
7.    Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia).
8.    Podczas złożenia reklamacji w formie określonej w ust. 2 pkt c) należy:
     a)    w zakładce „Faktury” wybrać dokument, na którym znajduje się przedmiot do reklamacji poprzez przycisk „ZOBACZ”;
     b)    wybrać funkcję „STWÓRZ REKLAMACJĘ”;
     c)    zaznaczyć produkt/produkty z faktury, określić ilość, powód, proponowane rozwiązanie oraz opis tekstowy reklamacji. Dodatkowo można załączyć zdjęcie w formacie jpg/png;
     d)    złożyć reklamacje za pomocą przycisku „ZŁÓŻ REKLAMACJĘ”.
9.    Podczas składania reklamacji na środek ochrony roślin należy także wskazać numer Partii środka, który podlega reklamacji. 
10.    WIALAN rozpatruje reklamacje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia jej wniesienia. Jeśli reklamacja w tym czasie nie może zostać rozpatrzona, WIALAN w tym terminie powiadomi osobę składającą reklamację o przyczynach opóźnienia, a także przewidywanym, niezbędnym terminie rozpatrzenia reklamacji.
11.    Jeżeli reklamacja nie zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni uważa się, że nie została ona uwzględniona.
12.    Klient może zgłaszać reklamacje w związku z funkcjonowaniem Platformy B2B i korzystaniem z Usług, Korzystając z formularza reklamacyjnego, dostępnego po zalogowaniu w zakładce - reklamacje.

 

§9 ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI


1.    WIALAN nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi elektronicznej w sytuacji, gdy urządzenie, z którego korzysta Klient nie spełnia wymagań określonych w Regulaminie. 
2.    W zakresie szkód związanych z działaniem Platformy B2B WIALAN ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.
3.    WIALAN nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonywanie usług elektronicznych, jeżeli jest to spowodowane przez osoby trzecie (w szczególności operatorów telekomunikacyjnych, dostawców łączy telekomunikacyjnych i energii elektrycznej). WIALAN ponosi jednak odpowiedzialność jak za własne działanie lub zaniechanie za działania lub zaniechania osób, z których pomocą wykonuje usługi świadczone drogą elektroniczną, jak również osób, którym wykonanie tych usług powierza. 
4.    WIALAN nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość lub utrudnienia w korzystaniu z Platformy B2B, wynikające z przyczyn leżących po stronie Klienta, w szczególności za utratę przez Klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie (niezależnie od sposobu) jego Hasła. 
5.    WIALAN nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Klientów, w szczególności za korzystanie przez nich z Platformy B2B w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.
6.    Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Sprzedawca nie ponosi także odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
7.    Wyłącznym źródłem zobowiązań WIALAN jest niniejszy Regulamin oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.

 

§10 ROZWIĄZANIE UMOWY ŚWIADCZENIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH


1.    Akceptacja niniejszego regulaminu przez Klienta, jest równoznaczna z zawarciem przez Usługodawcę i Usługobiorcę umowy o świadczenie Usług Elektronicznych. 
2.    Każda ze stron może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie drugiej Stronie stosownego oświadczenia.
3.    Rozwiązanie umowy nie zwalnia Klienta z wywiązania się ze zobowiązań względem Sprzedawcy, jeżeli w dniu rozwiązania umowy takie istnieją.


§11 DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES


Zasady ochrony danych osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności i plików cookies, pod adresem: b2b.wialan.com.pl/polityka-prywatności.


§12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE I ZMIANA REGULAMINU


1.    Umowy zawierane poprzez Platformę B2B zawierane są w języku polskim.
2.    Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu po uprzednim zawiadomieniu dokonanym mailowo na adres e-mail połączony z Kontem Klienta.
3.    Poinformowanie o zmianie Regulaminu, w sposób określony powyżej nastąpi nie później niż na 3 dni przed wprowadzeniem zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 3 (trzech) dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem Umowy o świadczenie Usługi.
4.    Wszystkie Zamówienia wygenerowane przez Platformę B2B na dzień przed dniem zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. 
5.    W przypadku uznania poszczególnego postanowienia Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne, nieważność lub bezskuteczność tego postanowienia nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. WIALAN dołoży starań, aby nieważne lub nieskuteczne postanowienie zastąpić nowym, niewadliwym prawnie postanowieniem.
6.    Jeżeli jakakolwiek część Regulaminu okaże się nieważna lub nieskuteczna w świetle przepisów obowiązującego prawa należy tę część interpretować w taki sposób by była ona zgodna z prawem właściwym i odzwierciedlała najbliżej jak to możliwe intencje danego zapisu. Pozostałe części Regulaminu pozostają w pełnej mocy i są w pełni skuteczne. 
7.    W przypadku zaistnienia sporu powstałego na gruncie niniejszego Regulaminu, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu (zarówno wynikających z Umowy Sprzedaży jak i Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną) jest prawo polskie.
8.    Wszelkie spory pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą powstałe na gruncie niniejszego Regulaminu (zarówno wynikające z Umowy Sprzedaży jak i Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną) zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
9.    Regulamin wchodzi w życie z dniem 13 października 2023 roku

Napisz do nas